Kolińskiego 24 , Łódź Bałuty   91-849 , łódzkie

MENU

Ocena trudności w procesie uczenia się dzieci

Diagnoza specyficznych trudności w uczeniu się

Specyficzne trudności w uczeniu się to zaburzenia, które nie wynikają z braku inteligencji czy chęci do nauki, ale z odmiennych sposobów funkcjonowania mózgu dziecka. Wczesna diagnoza pozwala dobrać odpowiednie formy wsparcia i skutecznie pomóc w nauce.


Dysleksja

Trudności w nauce czytania i pisania. Objawia się m.in.:

  • wolnym tempem czytania,
  • częstymi pomyłkami, gubieniem liter lub sylab,
  • problemami z rozumieniem przeczytanego tekstu.


Dysortografia

Kłopoty z poprawnym pisaniem, mimo znajomości zasad ortografii. Dziecko popełnia liczne błędy, nawet w prostych wyrazach, ma trudności z zapamiętywaniem reguł pisowni.


Dysgrafia

Zaburzenia w zakresie pisania odręcznego – pismo jest nieczytelne, niestaranne, często męczące dla dziecka. Wynika to z trudności motorycznych i zaburzeń koordynacji wzrokowo-ruchowej.


Dyskalkulia

Trudności w uczeniu się matematyki. Dziecko ma kłopot z:

  • liczeniem i zapamiętywaniem tabliczki mnożenia,
  • rozumieniem symboli i pojęć matematycznych,
  • wykonywaniem działań nawet na prostych liczbach.


Dlaczego diagnoza jest ważna?

Pozwala określić, z jakim konkretnie problemem mierzy się dziecko, oraz zaplanować indywidualny program terapii i dostosowania w szkole. Dzięki temu dziecko zyskuje szansę na rozwój swoich mocnych stron i większą pewność siebie.


Im szybciej rozpoznamy trudności, tym skuteczniej możemy pomóc dziecku w nauce i codziennym funkcjonowaniu.

Wsparcie dla dzieci i rodzin

Wsparcie dla dzieci i rodziców

Napisz do nas
Wsparcie dla dzieci i rodziców